Bilete Italia | Bilete Spania | Bilete Anglia | Alte destinatii | Oferta zilei | Stiri | Companii aeriene traditionale
Stiri     Articole     Toate      





Tags: pasageri, romani, reclamatii, companii aeriene, ue

Aboneaza-te acum la "Bilete de avion ieftine", singurul newsletter gratuit cu informatii complete
din domeniu






Un raport al Comisiei Europene arata ca mai bine de 900 de plangeri privind respectarea drepturilor pasagerilor in domeniul transportului aerian au fost inregistrate in Romania, in decursul a trei ani, incepand din 2010, si doar o mica parte dintre acestea au fost retinute in vederea sanctionarii.

In perioada 2010-2012, din totalul celor 911 de plangeri raportate in Romania, 140 au fost consemnate in 2010, un numar de 406 in 2011, respectiv 365, in 2012, relateaza Agerpres.

Numai o mica parte a acestor reclamatii a fost retinuta in vederea sanctionarii (intre 9%, in 2010, si 3%, in 2012), majoritatea lor fiind solutionate fara a fi nevoie de masuri de acest tip.

Plangerile adresate autoritatilor nationale, prin care se solicitau compensatii si asistenta, au revenit la nivele mai scazute dupa  2010, an care a reprezentat o exceptie, in contextul crizei provocate de norul de cenusa vulcanica din Islanda sau al intreruperilor cauzate de ninsori.

Companiile aeriene sunt sanctionate in numai 1% dintre cazuri, majoritatea plangerilor fiind solutionate fara a fi nevoie sa se recurga la astfel de masuri pentru a asigura aplicarea legislatiei.

Numarul plangerilor din partea persoanelor cu handicap si a persoanelor cu mobilitate redusa cu privire la problemele in materie de transport aerian este in continuare foarte redus si nu au fost aplicate sanctiuni companiilor aeriene pentru astfel de cazuri.

Datele cuantificate in raportul citat vizeaza ambele regulamente privind drepturile pasagerilor care utilizeaza transportul aerian, respectiv Regulamentul CE nr. 261/2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor, si Regulamentul CE nr. 1107/2006 privind drepturile persoanelor cu handicap si ale persoanelor cu mobilitate redusa pe durata calatoriei pe calea aerului. 

Statisticile se bazeaza pe datele furnizate de catre organismele nationale de asigurare a aplicarii legii (ONA) din cele 28 de state membre UE, precum si din Islanda, Norvegia si Elvetia.

La 13 martie 2013, Comisia a propus un pachet de masuri pentru a se asigura ca pasagerii companiilor aeriane au drepturi noi si imbunatatite la informatii, la ingrijire si la redirectionare atunci cand sunt blocati in aeroporturi si, in acelasi timp, pentru a ameliora procedurile de reclamatie si masurile de asigurare a aplicarii legislatiei.

In prezent, propunerea este dezbatuta de Parlamentul European si de Consiliul European.



Comenteaza prin Facebook




 
   



   

RSS 2.0 - http://www.bilete-avion-ieftine.ro/ Flux RSS | Ajutor
Bilete Italia | Bilete Spania | Bilete Anglia | Alte destinatii | Oferta zilei | Stiri | Companii aeriene traditionale