Bilete Italia | Bilete Spania | Bilete Anglia | Alte destinatii | Oferta zilei | Stiri | Companii aeriene traditionale
Stiri     Articole     Toate      





Tags: mituri zbor avion, presurizare avion, conditii zbor

Aboneaza-te acum la "Bilete de avion ieftine", singurul newsletter gratuit cu informatii complete
din domeniu






Cei care se tem de zborurile cu avionul au in minte tot felul de mituri legate de acestea. Potrivit Business Insider, citat de zf.ro, oamenii cred tot felul de ciudatenii despre calatoriile cu avionul, dar o mare parte dintre ele nu sunt adevarate.

Iata cele mai frecventa mituri despre zborul cu avionul:


1. Este periculos sa deschizi usa avionului in timpul zborului. 

Demontare mit: cand avionul este la 10.000 de metri, cat este altitudinea de zbor, este presurizat, ceea ce inseamna ca pentru a deschide o usa ar fi nevoie de eforturi supraomenesti.


2. O mica gaura in avion ar aspira imediat orice. 

Demontare mit: pilotul Patrick Smith a relatat ca, in 2006, un avion al Alaska Airlines a fost nevoit sa aterizeze de urgenta datorita unei mici sparturi. El a spus ca, odata ce presiunea a fost eliberata din cabina, avionul a putut zbura fara probleme mai departe.


3. Te poti imbata mai repede la altitudine mare. 

Demontare mit: Vanatorii de mituri au demonstrat ca aceasta credinta este falsa. Deoarece avioanele nu sunt presurizate la nivelul marii, oxigenul este mai rarefiat, ceea ce da o senzatie de ebrietate.


4. Avioanele isi golesc WC-urile in aer.

Demontare mit: pentru ca multi oameni s-au plans ca ar fi fost nimeriti de resturi cazute din cer, Administratia Aviatiei Federale a informat ca este practic imposibil pentru un pilot sa elibereze rezervorul in timpul unui zbor.


5. Poti sa ramai blocat pe o toaleta din avion daca tragi apa in timp ce stai jos.

Demontare mit: se poate intampla acest lucru numai daca trupul formeaza un corp sudat perfect cu vasul, ceea ce este dificil de realizat. 


6. Aerul recirculat din avion raspandeste bolile.

Demontare mit: aerul dintr-o aeronava circula pana este atras in partea inferioara a fuselajului, unde aproape jumatate din el este eliberat afara. 

Restul este trecut prin filtre si amestecat cu o rezerva proaspata din motoare, ciclul reluandu-se ulterior. 

Boeing sustine ca filtrele avioanelor au o performanta comparabila cu cele din spitale, intre 94 si 99,9% din microbi fiind capturati, iar aerul fiind reimprospatat la fiecare 2-3 minute, mult mai des decat in cladiri.


7.  Purtarea centurii de siguranta scade semnificativ sansele de supravietuire unei prabusiri. 

Demontare mit: intr-o situatie extrema, o persoana care nu poarta centura de siguranta poate fi aruncata de pe scaun si se poate lovi de alti pasageri.


8. Pilotii pot controla fluxul de aer pentru a tine pasagerii sedati si pentru a economisi combustibil.

Demontare mit: potrivit pilotilor, ideea ca pot taia din oxigen este ridicola, nivelurile de oxigen fiind determinate de presurizare.


9. Mastile de oxigen sunt false si sunt menite sa tina pasagerii calmi inainte de prabusire. 

Demontare mit: daca aeronava pierde din presiune, pasagerii ar trebui sa respire aerul de la inaltimea de 9.000 de metri, care este sarac in oxigen. 

Pana cand avionul nu coboara la 3.000 de metri, unde aerul este respirabil, mastile ajuta la asigurarea unei respiratii normale.


10. Nu exista nicio sansa de supravietuire in cazul unei prabusiri. 

Demontare mit: in urma prabusirii zborului Asiana 214, in luna iulie in apropiere de Aeroportul International San Francisco, au supravietuit 304 din cei 307 de pasageri. 

Statisticile arata ca 95% din pasagerii implicati in accidente aviatice ale operatorilor americani in perioada 1983 - 2000 au supravietuit.



Comenteaza prin Facebook




 
   



   

RSS 2.0 - http://www.bilete-avion-ieftine.ro/ Flux RSS | Ajutor
Bilete Italia | Bilete Spania | Bilete Anglia | Alte destinatii | Oferta zilei | Stiri | Companii aeriene traditionale